Az esküvő menete, forgatókönyve és menetrendje (lépésről lépésre)

Az esküvő a legtöbb ember számára a Nagy Nap.

Nem csoda, hogy mindenki azt szeretné, ha az egész zökkenőmentesen, vidáman és tökéletesen sikerülne.

Azt azonban fontos megjegyezni, hogy egy lakodalom rengeteg esküvői programból áll össze, amelyek nagyon sűrű menetrendet eredményeznek. Emiatt nagyon kicsi a hibalehetőség, ugyanis könnyen csúszások alakulhatnak ki, ami jobb esetben plusz költséget, rosszabb esetben pedig az egyes programok elmaradását vagy rövidítését eredményezi.

 

Szerencsére mindez elkerülhető, de ehhez pontosan tudni kell, hogyan is néz ki az esküvői forgatókönyv, illetve az esküvő menete — lépésről lépésre.

 

A cikkben pontosan ezt mutatjuk be, valamint hasznos tippeket is adunk az eskuvohelyszin.hu tapasztalatokban gazdag ismeretei alapján.

 

Az esküvői forgatókönyv

Az esküvői forgatókönyv elkészítése erősen ajánlott minden jegyespár számára.


Ez azt jelenti, hogy célszerű mindent figyelembe venni az esküvői menetrend elkészítésekor, és minden egyes programhoz B opciót is rendelni.


Bár ezt a példát nem is lenne szabad kiemelni, de sajnos sok esetben előfordul, hogy a pár csak a kültéri esküvő lehetőségével számol, és nincs beltéri eshetőség. Az ilyen esküvőknél eső esetén jobb esetben csak késnek az egyes programok, rosszabb esetben viszont ott helyben kell kitalálni a B opciót, ami roppant kellemetlen egy olyan napon, aminek tökéletesnek kellene lennie

 

Az esküvői forgatókönyvben érdemes mindent feljegyezni:

  • Kinek mi a pontos feladata
  • Kinek mit kell feltétlenül magával hoznia
  • Milyen esküvői programok lesznek
  • Pontosan mikor és hol kezdődnek az egyes programok, és mikor érnek véget
  • Kinek mikor kell érkeznie, ki hogyan jut haza, stb.

 

Ezt a forgatókönyvet a házaspár saját magának, illetve a szolgáltatóknak készíti, ugyanis a különböző szakemberek (pl.: fotós, videós, zenész, ceremóniamester, stb.) dolgát jelentősen megkönnyíti egy ilyen papírra vetett esküvői menetrend.

Fontos, hogy a forgatókönyvről a násznépnek nem kell tudnia, ugyanis az ő dolguk az, hogy időben érkezzenek, jól érezzék magukat és a legnagyobb lelkesedéssel ünnepeljék meg az ifjú pár egybekelését.

Ehhez azonban az kell, hogy a szervezők – így a jegyes pár és a szolgáltatók – teljes egészében összehangolják az egész lakodalmat, az elejétől a végéig.


A következő részben ehhez adunk fontos tanácsokat!

Tippek a zökkenőmentes esküvői programokhoz

A kültéri esküvők veszélye

Az időjárás szeszélyes.

Sokszor látni májusi havazást, vagy egy egész hónapon át szüntelenül zuhogó esőt.

Éppen ezért ne tévesszen meg senkit az az illúzió, hogy ha az esküvő nyárra van időzítve, akkor csak és kizárólag kültéri lehet!

Amikor esküvő helyszínt keresünk, akkor érdemes olyan helyeket választani, amelyek rossz idő esetén egy beltéri esküvőnek is otthont tudnak adni.

 

Érdemes körülnézni az eskuvohelyszin.hu oldalon, ahol egy csokorban látható az összes népszerű esküvőhelyszín Magyarországon!

A rizsszórás veszélyei

Az esküvők egyik jellegzetes pillanata, amikor rizst szórnak az ifjú párra.

Ezzel azonban érdemes vigyázni, mert egyrészről balesetveszélyes lehet, másrészről pedig az esküvőnek helyszínt adó teremben/házban sem mindig nézik jó szemmel.

Az alulszervezés

Az esküvő akkor jó, ha mindennek megvan a kellő helye és ideje, és nincsenek üresjáratok.

Ebben rengeteget tud segíteni egy ceremóniamester is, de a házaspáron is sok múlik az esküvő menetrendjének megszervezésekor.

Ha a jegyespár például kreatív fotózásra megy, akkor addig kell valami program, ami izgalomban tartja a násznépet, míg vissza nem érkeznek.

A túlszervezés

Az sem jó, ha minden percre pontosan be van osztva.

Amikor olyan sok program van beszervezve egymás után, mint egy esküvő esetén, akkor bizony elő fognak fordulni apró csúszások, gikszerek és előre nem látható problémák.

Érdemes ezért legalább 15-30 perces átmenetekkel számolni az egyes esküvői programok között, és időt hagyni a még nem ismert problémák megoldására.

De pontosan milyen programok vannak egy hagyományos esküvőn, és hogyan érdemes kialakítani az esküvő menetrendjét?

 

 

Az esküvő menete lépésről lépésre

 

Az alábbiakban azt mutatjuk be, hogy milyen programokkal érdemes számolni.

Természetesen ezek csak becslések, célszerű pontos számolást végezni, vagy akár el is próbálni és lemérni a pontos időtartamokat.


Egy 80-120 fős esküvő összes programja, ideje:

  • Öltözés – 1 óra
  • Smink – 1-2 óra
  • Fodrász – 1-2 óra
  • Vendégvárás – 30-90 perc
  • Fotózás (csoportképek, kreatív fotózás) – 1-3 óra
  • Utazások (helyszínek között, pl. polgármesteri hivatalból a templomba) – 30-45 perc
  • Polgári szertartás – 30 perc
  • Egyházi szertartás – 1 óra
  • Vacsora – 1-3 óra
  • Menyasszonyi tortavágás – 20-30 perc
  • Menyasszonytánc – 30-60 perc
  • Átöltözés menyecskeruhába – 15-30 perc

 

 

 

Sok olyan változó van, amely jelentősen befolyásolja az egyes esküvő programok időtartamát, például jóval kevesebb időt vesz igénybe a vacsora vagy a menyasszonytánc 25 vagy 100 embernél, illetve az egyházi szertartásnál sem mindegy, hogy valaki katolikus, vagy református hitet gyakorol.

 

Ezeket mindenkinek egyedileg a saját esküvőjére kell szabnia, de a fenti becslések alapján már jól kirajzolódik, hogy miként fest egy esküvő menete lépésről lépésre.

 

Esküvői forgatókönyv minta:

10:00-11:30 Fodrász

11:30-12:00 Ebéd

12:00-13:30 Smink

13:30-14:30 Öltözködés, készülődés

14:30-16:00 Kreatív fotózás

16:00-16:30 Vendégvárás

16:30-17:00 Polgári szertartás

17:00-17:30 Utazás másik helyszínre

17:30.-18:30 Egyházi szertartás

18:30-19:15 Csoportkép, csokordobás

19:15-19:45 Gratuláció, ajándékozás

19.45-22:00 Vacsora, beszédek

22:00-22:30 Menyasszonyi torta

22:30-23:30 Tánc

23:30-24:00 Menyasszonytánc

24:00-0:30 Éjféli vacsora

0:30-01:00 Átöltözés, menyecskeruha

01:00- Tánc, mulatás

Összefoglalás


A Nagy Nap azt jelenti, hogy minél kevesebb problémát és minél több mosolyt szeretnénk rajta látni.

Ehhez azonban fontos, hogy minden gördülékenyen menjen, és minden esküvői programnak meglegyen a helye, ideje.

Az esküvői menetrend nagyon sűrű, így biztosan becsúszik egy-két galiba – ezekre nagyon fontos figyelni a pontos menetrend elkészítésekor, és egy kicsit több időt számolni az egyes eseményekre, mint amennyit valójában igényelnek.

 

Célszerű esküvői forgatókönyvet is készíteni – azonban fontos, hogy ezt csak a szolgáltatók, illetve a házaspár ismerje, hiszen a vendégek elsődleges dolga az önfeledt mulatozás, illetve a friss házaspár méltó megünneplése.

 

Még több esküvői információért, illetve a legszebb esküvő helyszínekért érdemes tovább olvasni az eskuvohelyszin.hu oldalon!

 


További cikkek a témában


Az esküvő megszervezése

HOGYAN KEZDJÜK EL ESKÜVŐNK MEGSZERVEZÉSÉT?

Az esküvő mindnyájunk életében (jó esetben) csak egyszer adódik, így ennek a napnak tökéletesnek kell lennie. A menyasszonyok még kislánykorukban megálmodott mesebeli esküvőről álmodoznak, a vőlegények, pedig boldoggá tenni szívük választottját. Az álmok valóra váltása bizony nem könnyű munka, amit több hónapos szervezés, és sokszor idegeskedés előz meg. Az esküvő napjainkban már nemcsak a boldogító igenről és a násznép elégedett mosolyáról szól, hanem komoly iparág épült a neves esemény köré, egyre bővülő szolgáltatásokkal és szolgáltatókkal, melyek kiválasztása nem egyszerű dolog, és sokszor pénztárcánk szab határt elképzeléseinknek.

A legnépszerűbb esküvői nyitótánc zenék

A legnépszerűbb esküvői nyitótánc zenék

Az esküvői nyitótánc zenéje mindig egy romantikus szerzemény. A megfelelő zene megtalálásában segíthet a legnépszerűbb dalok top 10-es listája.

Megható része az esküvőnek a személyes esküvői fogadalom

Megható része az esküvőnek a személyes esküvői fogadalom

A saját esküvői fogadalom egy nagyon szép szokás, mellyel személyessé és meghitté tehető maga az esküvői szertartás.

10 hasznos tipp nyári esküvő szervezéshez

10 hasznos tipp nyári esküvő szervezéshez

Hogyan szervezzük meg álmaink esküvőjét? Hasznos tippek az tökéletes esküvőhelyszín kiválasztásától kezdve a dekoráción át a köszönőajándékig.


További témák